עורכי דין, חוזים, נדל"ן, ירושות

  1. ראשי
  2. כללי
  3. עורכי דין, חוזים, נדל"ן, ירושות

קיבלתם דירה או נכס אחר בירושה? מה עליכם לדעת בעצם על המיסוי אם קיים, או כיצד מעבירים את הדירה או הנכס על שם היורש? דבר ראשון ומשמח שעליכם לדעת הוא שהורשת נכס אינה נחשבת כמכירת נכס לצרכי מס. ברגע שאין מיסוי בנכס, הרבה יותר קל להסב את הנכס המדובר על שמכם. במידה והנכס הוא של כמה יורשים, אז לבטח תרצו לדעת מה הוא ההליך במכירה של הנכס.

הפטור ממס על דירה מירושה נקרא "פטור דירת ירושה". ישנם מקרים בהם תצטרכו בכל זאת לשלם מס שבח במכירת הנכס וזה במקרים ולמוכר אין פטור מתאים ממס, הוא אף עלול לשלם עשרות ומאות אלפי שקלים על מס שבח. במקרה ואתם מתקשים להבין את כל מה שקשור במיסוי ובמכירת הדירה שקיבלתם בירושה, עדיף לכם לפנות לעורך דין העוסק במקרקעין או עו"ד לירושה.

מוכרים נכס? קונים נכס? עכשיו עורך הדין נכנס ל"תמונה"

זה השלב שלבטח תצטרכו עורך דין המתמחה בדיני חוזים ומודע לכל ההשלכות של עריכת חוזה. מה הוא החוזה בעצם? זוהי התחייבות הדדית בין שני הצדדים ונדרש עליהם להיות מודעים על התחייבות זו. במקרה של הפרת חוזה למשל, על הצדדים להסכים על סכום פיצוי לפי שנקבע ע"י עורך הדין שערך את החוזה.

עורך דין שעוסק במקרקעין, הוא זה שעוסק בכל מה שקשור לנדל"ן

עורכי דין שיעשו את שנת ההתמחות שלהם, ייאלצו לבחור בתחום המעניין אותם. דיני מקרקעין למשל מצריך את העורך דין המתמחה לעשות את ההתמחות שלו במשרד של עורכי דין המתמחים במקרקעין ואף להמשיך לקחת קורסים בנושא המקרקעין.

"שליטה" בנכסים ע"י עורך דין

במקרים בהם בעלי הון שחיים בחו"ל ויש להם נכסים בארץ, הם יתנו "שליטה" לעורך הדין שלהם בנכסים אלה על מנת שיתחזק להם אותם בכל הקשור למשל בשכירות הנכס, הכנת הנכס לפני שכירות, שיפוץ,  וכד'. עוד סוג של שליטה בנכס , כשאדם נפטר ומורה בצוואתו לא למכור את נכסיו ולהשכירם במשך 10 שנים אלא להשכיר את הנכסים ו ולתת ליורשים ליהנות מרווחיהם, עורך הדין יעשה זאת עבורם.

תפריט
נגישות