מכיוון שלא ניתן לצפות את העתיד, מרבית האוכלוסייה דואגת לבטח את עצמה בכל מיני אמצעים, כאשר האמצעי המוביל הוא כמובן רכישת פוליסת ביטוח ייעודית. יחד עם זאת, את חלק מהדברים וההתרחשויות לא ניתן לצפות, למשל התרחשות תאונת עבודה. הידעתם למשל כי היקלעות לתאונת דרכים בדרך אל מקום העבודה יכולה להיחשב כתאונת עבודה לכל דבר ועניין? באם נגרם לכם נזק, תוכלו לקבל פיצוי כספי. אך, גלגלי הצדק "טוחנים לאט" ועל מנת לזכות בכל הזכויות והכספים המגיעים לכם, מבלי להיכנע להררי הבירוקרטיה שהביטוח הלאומי וחברות הביטוח בוודאי יערימו עליכם, מומלץ להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתאונות עבודה על מנת למקסם את זכויותיכם ולהקל על התהליך.

מהי תאונת עבודה?

במסגרת דיני עבודה בישראל, נמצא גם תחום תאונות העבודה, שכן תאונת עבודה היא למעשה תאונה שאירעה בשל ובגלל עבודתו של הנפגע, למשל פועל בניין אשר נפל מפיגום ונפצע בגבו, היא דוגמא קלאסית לתאונת עבודה. (ההגדרה המלאה לתאונת עבודה מצויה בסע' 79 לחוק הביטוח הלאומי). מעבר לכך, גם מחלת מקצוע נמצאת בגדר נושא תאונת עבודה, ועוסקת באפשרות בה אדם חלה כתוצאה מתנאי עבודתו. רשימת מחלות המקצוע הינה רשימה סגורה ומופיעה בתקנות הביטוח הלאומי. על מנת להוכיח כי אכן מדובר במחלת מקצוע על העובד הנפגע להוכיח כי קיים קשר ישיר בין התפרצות המחלה לבין תנאי העבודה. למשל עובדת מעבדה אשר כפועל יוצא מעבודתה נחשפה לחומרים כימיים מסוכנים וחלתה במחלה ממאירה, תוכל, בהתאם לקריטריונים ולנזק שנגרם לה, לתבוע את מקום העבודה, בגין מחלת מקצוע. מכיוון שתאונת עבודה ומחלת מקצוע הם נושאים שמחד, הטיפול בהם עלול להיות סבוך ומייגע ומאידך, טיפול לא נכון או התנהלות שגויה עלולים לעלות לכם, הנפגעים ביוקר, מומלץ בחום להיעזר בשירותיו של עו"ד המתמחה בתחום על מנת למקסם את זכויותיכם מול הגופים השונים, לרבות הביטוח הלאומי.

כיצד לבחור את העו"ד הנכון עבורנו?

הדרך הטובה ביותר על מנת לאתר עו"ד תאונות עבודה אשר ייצג אותנו נאמנה היא כמובן באמצעות המלצות של בני משפחה וחברים מרוצים אשר נהנו משירותיו של העו"ד. הדרך הבאה היא כמובן באמצעות חיפוש ברשת. לאחר שסיננתם מבין ההיצע לפחות שני עורכי דין, הגיעו למשרד ואל תתביישו לשאול את כל השאלות הרלוונטיות למקרה שלכם. מכיוון שמדובר בתהליך אשר עלול לקחת לא מעט זמן, כדאי לבחור את העו"ד שייצג אתכם בקפידה. בהצלחה!

תפריט
נגישות