מתי תזדקקו לשירותיו של עורך דין תעבורה?

  1. ראשי
  2. כללי
  3. מתי תזדקקו לשירותיו של עורך דין תעבורה?

מספר תאונות הדרכים בישראל עולה, ובהתאם עולה גם האכיפה בכל הקשור לחוקי התנועה. יש לכך חשיבות רבה, כמובן, ואין ספק שאכיפה יכולה לסייע באופן ניכר בתחום הזה. עם זאת, במקרים רבים אנחנו נאלצים להתמודד עם קנסות ועונשים חמורים מאוד. אלא שבחלק מהמקרים אנחנו לא חייבים לספוג את מלוא העונש ולשלם קנסות גבוהים. בשביל זה יש עורכי דין המתמחים בתחום התעבורה, ולפניכם שלושה מצבים שבהם הם יעזרו לכם להתמודד עם האכיפה המחמירה.

נהיגה במהירות מופרזת

החוקים בישראל מגדירים בבירור את המהירות המותרת בדרכים עירוניות ובינעירוניות, והאכיפה בתחום הזה בהחלט משמעותית. נהיגה במהירות מופרזת נחשבת למסכנת חיים, ואין ספק שעדיף להימנע ממנה. עם זאת, במצבים רבים ניתן לבטל קנסות גבוהים, שאליהם נלוות גם משמעויות נוספות כדוגמת נקודות שליליות. עורך דין תעבורה יידע לסייע לכם באיתור דרכים טובות לתקן את הנזק ולשפר את המצב. למשל, סיבות אנושיות שונות עשויות להמתיק את העונש, למשל אם הייתה ברכב אישה הרה, וכן ניתן לנסות ולהוכיח כי המכשיר המשטרתי לא כויל כהלכה, מה שיוביל לביטול העבירה.

 נהיגה בשכרות

סכנה נוספת על הכביש היא סכנת הנהיגה תחת השפעת אלכוהול, וגם כאן החוקים ברורים  מאוד. למעשה, זוהי עבירת תנועה חמורה שתוביל לשלילה מידית של הרישיון למשך חודש, ובתום הדיון המשפטי השלילה עשויה להגיע עד ל-4 שנים במקרה של עבירות חוזרות. אין ספק שזהו עונש כבד מאוד, בוודאי למי שהרכב נדרש לו לצרכי עבודה או להתנהלות התקינה בבית. עורך דין תעבורה יכול לאתר ליקויים בתהליך בדיקת הינשוף או בדיקות הדם, וכן לאתר גורמים אישיים שיוכלו לשמש במסגרת הבקשה לקיצור הפסילה. למשל, אם ללא רכב תאבדו את מקור הפרנסה שעליו נשענת המשפחה, זהו נושא חשוב שרצוי להעלות בבית המשפט.

 אי ציות לתמרורים או רמזורים

בנוסף לשתי העבירות החמורות הללו, עורך דין תעבורה יכול לסייע גם במקרים נוספים שבהם נרשם אי ציות לתמרור עצור, לרמזור אדום או לכללי תנועה אחרים. בכל המצבים הללו צריך עורך הדין לבחון את תהליך רישום הדוח, את אופי העבירה, את ההיסטוריה של הנהג עצמו ושלל פרטים נוספים. כל אחד מאלה עשוי להועיל בבחינת הסוגיה שעל הפרק, ולסייע בהמתקת העונש שנגזר עליכם. כך שגם אם אתם נוהגים לשלם את הדוחות שלכם בזמן, יכול להיות שבחלק מהמקרים אתם לא באמת צריכים לעשות זאת.

תפריט
נגישות